was successfully added to your cart.

Cart

דנה מוברמן

דנה מוברמן

Head of Strategic Sourcing & Research

זמן קריאה: 5 דקות

סורסינג בימי קורונה
הנושא הכי חם בשוק ההייטק בתקופה האחרונה הוא נושא הגיוס, או יותר נכון, הקושי בגיוס עובדים.
השוק הישראלי מאז ומתמיד נחשב למאתגר בגיוס מאחר ומדובר בשוק קטן בו כל אחד מרגיש טאלנט,
ובכל זאת נדמה שמעולם לא היה קשה יותר לגייס מאז שפרצה הקורונה לחיינו. 
הקורונה שיבשה את אורח החיים של והרגלי העבודה של כולם באופן חד ולא צפוי ואיש אינו יודע עד מתי.
אחרי שנה מתעתעת אפשר לומר שחוסר היציבות זה הדבר היחיד שאפשר לבנות עליו שימשיך להתקיים בתקופה הקרובה וזה מוביל לחוסר מוטיבציה של עובדים להחליף מקומות עבודה ו”לרענן”.
אפשר להבין את זה: קשה יותר להתחיל מקום עבודה חדש כשכולם עובדים מהבית, קשה יותר להעריך יציבות של חברה בשוק כלכלי שמושפע מהנגיף, קשה לעשות שינויים נוספים כשהמשפחה מעורבבת עם העבודה, ובין סגר לבידוד פשוט אין רגע דל.
מהצד השני, נדמה שהביקוש לעובדים מעולם לא היה גבוה יותר.
יותר ויותר סטארטאפים מגייסים כסף אבל מתקשים לגייס עובדים מוכשרים שיצטרפו אליהם והלחץ ניכר: הביקוש למגייסים ומגייסות, סורסרים וסורסריות עלה, הביקוש לספקים חיצוניים בתחום עלה וכולם מנסים לפצח את הנוסחה שתוביל להצלחה.

נוסחת הסורסינג שתוביל להצלחה

אז תשמחו לגלות שיש נוסחה כזאת והיא אפילו היתה כאן מלפני הקורונה – אני מתכוונת כמובן לסורסינג אישי וממוקד.
בשנים האחרונות ברור לכל מי שעובד בתחום הגיוס שהסורסינג כאן כדי להישאר.
מהנתונים שלנו ב-AddedValue ניתן להסיק שכשעושים סורסינג נכון, זה מקור הגיוס האיכותי השני בגודלו אחרי “חבר מביא חבר”, במיוחד במשרות הטכנולוגיות המורכבות ובמיוחד בשנה האחרונה, שאמנם טרפה את כל הקלפים בכל החזיתות, אבל חיזקה מאוד את הסורסינג האיכותי.
סורסרים והאד האנטרים חזקים יודעים לאתר את הפרופילים המתאימים ולפנות אליהם באופן הנכון גם בימי קורונה ומצליחים לייצר תהליכים משמעותיים לכל הצדדים, עד להצלחה.
להלן נתוני סורסינג אמיתיים של עבודה שלנו בחודשיים האחרונים בסטארטאפ תל אביבי שהתקשה מאוד בגיוס עובדים בשנה האחרונה (הנתונים מתייחסים למשרות פיתוח, מפתחים מנוסים):
ניתן לראות שהכי הרבה תהליכים התחילו עם מועמדים של AddedValue, כולם הגיעו מסורסינג.
כך גם  ניתן לראות שהכי הרבה תהליכים איכותיים הם עם מועמדי הסורסינג של AddedValue, הכי הרבה מועמדים מגיעים לתהליכים מתקדמים ואפילו יש 2 שכבר חתמו והצטרפו לחברה.
אמנם אחוזי המענה החיובי ירדו השנה בצורה משמעותית, ביחס לשנים קודמות, ולכן בשביל לייצר כמות כזו של תהליכים נצטרך לפנות ליותר אנשים ולהשקיע יותר בפנייה האישית בשביל שמי שמקבל אותה יתייחס אליה ברצינות וירצה להתחיל בתהליך למרות אתגרי התקופה.
החברות שעושות את זה מרוויחות ומצליחות לגייס את העובדים שהן צריכות למרות הכל.
בעיניים שלי, הסורסינג הוא תמיד בחזית הגיוס: הוא הכלי לזיהוי מגמות בשוק משתנה והוא המפתח להצלחה בשוק של טאלנטים. השנה האחרונה הוכיחה שזה כך גם בשוק של קורונה.