was successfully added to your cart.

Cart

לחשוב מחוץ למשבצת – על גיוס אפקטיבי, יצירתיות, צמצום עלויות ומה שביניהם

גיל אמפר

גיל אמפר

HR Growth Partner and Team Lead

זמן קריאה: 5 דקות

לחשוב מחוץ למשבצת – על גיוס אפקטיבי, יצירתיות, צמצום עלויות ומה שביניהם

בשבוע שעבר לקחתי חלק בוובינר של קהילת גיוס הנקרא “גיוס ומה שמסביב”, וובינר שבליבו צמצום עלויות גיוס.

כולנו חווים תקופה מאתגרת – החודשים האחרונים הביאו איתם טלטלה משמעותית בתעשיית ההייטק, תנודות ותחושה של חוסר יציבות.
אין מנוס, עולמות הגיוס לא נשארו מחוץ לתמונה וללא ספק זה דרש מכולנו לעשות התאמות למצב החדש. חשוב להביט על הדברים בראייה הוליסטית ולזכור כי בסופו של דבר ההנהלה רוצה למקסם רווחים ולפגוש את היעדים העסקיים שנקבעו, גם על מנת לתת ערך טוב למשקיעים.
בתחום הגיוס המשמעות ברורה – מוטלת עלינו האחריות לבצע אדפטציה, להצליח להיות אג’יליים – להרחיב או לצמצם את הפעילות שלנו בהתאם לצרכי הארגון.

בין תיאוריה לביצוע – איך עושים את זה בתכלס?

בוחנים את תקציב הגיוס בהתייחס לאפיקים השונים: כיצד מתבצעת החלוקה והאם היא נכונה לצרכי הארגון? לדוג’ האם אנחנו משתמשים בהרבה חברות השמה? האם מושקעים משאבים בקידום ממומן ברשתות? בונוסים של “חבר מביא חבר”?
בנוסף, מאירים על מקורות הגיוס הכי אפקטיביים: האם יש מקור גיוס שההשקעה בו משתלמת לנו במיוחד ועוזרת לנו לעמוד ביעדים? אם כן, אולי נרצה לשמר ולטפח את האפיק הזה.

מחשבים מסלול מחדש – מהן האופציות שלנו?

נבחין בין מקורות גיוס פנימיים לחיצוניים:
מקורות גיוס חיצוניים (וזולים) – יצירת שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות, חיבור לסוכנויות או עמותות העוסקות בגיוון תעסוקתי וגם השקעה וניהול שוטף של עמודי הרשתות החברתיות של הארגון במטרה לשקף את התרבות הארגונית וערכי הארגון למועמדים.
מקורות גיוס פנימיים – משאבים קיימים שיש לנו בתוך הארגון. בשלב הראשון, נסתכל שנית על הנתונים במערכת הגיוס שלנו – האם דחינו בעבר מועמדים שעשויים לחזור ולהיות רלוונטיים לנו עכשיו? האם נוכל להסיק משהו על הסיבות שהביאו מועמדים להסיר מועמדות מתהליכים אצלנו? בנוסף, נוכל לבדוק האם אנחנו מכירים היטב את הרשתות החברתיות של העובדים שלנו? האם נוכל להיעזר בהם לחיבורים?
נוכל להשקיע זמן גם במחקר מתחרים וסביבה עסקית – מי הן החברות המתחרות איתנו על מועמדים באופן מיידי? האם הכלים הטכנולוגים והתנאים דומים? הנתונים יסייעו לנו להתחקות אחר טרנדים ולדייק את מסלול החיפוש – לאן מועמדים עוברים לאחר שעבדו בחברה מסוימת? האם גייסנו עובד שעשה מסלול מעניין בקריירה שלו ונוכל לגייס מועמדים במסלול דומה?
חשוב לזכור – בתקופה מאתגרת המפתח לגיוס אפקטיבי ומדויק הוא תמיד גמישות וחשיבה מחוץ לקופסא, לצד שימוש במשאבים קיימים במטרה לספק ערך רב לארגון ביעילות ובעלות מינימלית.